Jaaroverzicht seizoen 2015-2016

Jaaroverzicht 205-2016

Het zwemjaar begon voor EdVo in de maand augustus met de eerste trainingen. Meteen waren deze zwemmers en zwemsters fanatiek bezig. Dat zou wat beloven voor het nieuwe seizoen.

September

Terwijl heel Volendam aan het feesten was op de jaarlijkse kermis, ging een groepje van 7 zwemmers naar het jaarlijks terugkerende toernooi in Werdohl, Duitsland. Werd een erg succesvol toernooi met 24 medailles: 6 gouden, 8 zilveren en 10 bronzen medailles en 12 Persoonlijke records.

Het weekend erna moesten we bij Auqawaard de titel van het vorig seizoen verdedigen. Dit lukte

Glansrijk. Ook hier een rijke oogst  van 29 individuele medailles: 17 gouden, 3 zilveren en 9 bronzen medailles. Beide estafette teams behaalde goud en de wisselbeker ging mee terug naar Volendam. Het derde toernooi, Bergkamen in Duitsland, werd niet alleen een sportief succes maar ook qua gezelligheid was het top! Met een groep van 11 zwemmers, ouders en trainers werden er 27 medailles behaald: 9 gouden, 10 zilveren en 8 bronzen medailles en 32 Persoonlijke records. Ook behaalde Michelle de jaargangbeker bij de meisjes 2005. Helaas kwam aan dit gezellige weekend ook een einde en liet we Bergkamen achter (met een verstopte WC) en komen hier komend seizoen met een grotere groep zeker terug.

Oktober

In Oktober ging ook de competitie weer van start. Er werd die dag goed gezwommen en stonden meteen op de 10e plaats.  Ook de 1e speedo wedstrijd voor minioren/junioren ging van start. Er werden die middag vele pr’s gezwommen en ook werden er veel medailles behaald,3 x goud-6x zilver en 3x brons.

November

November begon voor EdVo met de Sportemotionscup. Met 8 zwemmers werden er weer tijden scherper gesteld en belangrijker nog, mooi en technisch werd er gezwommen. De 2e competitiewedstrijd was de volgende krachtmeeting. Er werd deze dag super gezwommen waardoor we op de ranglijst stegen van de 10e naar de 8e plaats. Het 3e weekend van November stond in het teken van de Regio Estafette kampioenschappen. Met 4 teams gingen we van start. Er werd goed gezwommen en met een oogst van 3 bronzen en 1 zilveren medaille konden we erg trots zijn op onze zwemmers.

December

In December stond de 2e speedo wedstrijd op de kalender. Ook hier werd erg goed gezwommen met wederom een groot aantal medailles, 1x Goud-8x Zilver en 2x Brons.

Januari

Na de kerstperiode werd er op 11 Januari weer begonnen. Dit keer werden de Regiokampioenschappen Kort Baan gehouden. In totaal werden er met een klein groepje 19 pr’s gezwommen en werden er 18 medailles behaald(5 x goud,7 x zilver en 6 x brons).  De 3e competitiewedstrijd van het seizoen werd het volgende weekend gezwommen. Ondanks dat er goed gezwommen werd en we 49 pr’s konden noteren zakten we helaas op de ranglijst naar de 10e plaats. Het weekend hierna konden de minioren en junioren weer aan de bak voor de 3e speedo wedstrijd. Wederom zag het er allemaal weer goed uit.  Met 37 pr’s en 8 medailles(1xGoud-4xZilver-3xBrons)gingen we weer allemaal tevreden naar huisDe volgende wedstrijd van de maand was een LAC(Lange Afstands Circuit) wedstrijd. Vijf zwemmers van EdVo zwommen hier mee en hun prestaties waren zeer goed. De afsluiting van de maand was het NJJK Korte Baan. EdVo ging van stat met 4 zwemmers. Sterre Veerman en Danique Bernard werden beide respectievelijk 3x 3e en 2e van Nederland.

Februari

De maand Februari ging van start met de Regio Sprintkampioenschappen. Met 7 zwemmers namens EdVo werd er goed gepresteerd en werden er diverse 2e en 1e plaatsen behaald.

Ook de Talentcup stond op de agenda voor de maand Februari. Helaas gingen we mede door vakanties maar met 3 zwemmers van start. Er werd door de 3 meiden wel erg goed gezwommen. Kim Groeneveld behaalde zilver en Danique Bernard 3x goud.

Maart

Op 12 maart stond de laatste competitie wedstrijd op het programma. Ondanks blessures, vakanties etc. waardoor er 13 zwemmers niet aanwezig waren, werd er door de rest toch goed gezwommen. Helaas zakte we wel in de eindstand naar de 12e plaats.

Ook de 4e speedo wedstrijd vond plaats in Maart. Deze stond gelijk gepland met een Lange Baan limietwedstrijd waardoor er een kleinere ploeg uitkwam. Er werden toch uiteindelijk weer vele pr’s gezwommen en 10 medailles behaald(2xGoud-3xZilver en 6xBrons)

April

In April stond de Pietercup/Juniorcup/Swimcup op het programma. Ook hier werd door de zwemmers/zwemsters goed gezwommen en werd er ook een zilveren medaille behaald. Ook de laatste speedo wedstrijd werd afgewerkt. Wederom zwommen onze jongere zwemmers/zwemsters erg goed. Vele tijden werden weer verbeterd en met 3x goud,4 x zilver en 3x brons, gingen we super tevreden weer huiswaarts.

Mei

Op het jaarlijks terugkerende Pinkstertoernooi van WZ & PC was ook een kleine groep zwemmers van EdVo aanwezig. Mooi was het om te zien hoe goed de 1e wedstrijd van Laura Mulder verliep. Met de oogst van 5 gouden, 17 zilveren, 10 bronzen medailles en heel veel PR’s konden zowel de zwemmers als de trainers zeer tevreden zijn. Eind van de maand stonden er in hetzelfde weekend twee toernooien op de kalender. Een klein groepje van 4 zwemmers gingen naar Herfort, Duitsland. Op de 20 afstanden waar zij in actie kwamen, werden er 1 gouden,4 zilveren en 6 bronzen medailles behaald. De tweede groep, 5 zwemmers, zwommen deel 1 en 2 van de A-en B Kringkampioenschappen. Ook hier werd super gezwommen. De oogst van 13 gouden,4 zilveren en 2 bronzen medailles was top.

Juni

In het eerste weekend van Juni werden deel 3 en 4 van de A-en B Kringkampioenschappen gezwommen. In totaal gingen er voor EdVo 6 zwemmers van start. Dit was wederom een succesvol, want met een oogst van 11x goud, 5x zilver, 1x brons  en heel veel PR’s, waren we zeer tevreden. Het volgende weekend stonden de minoren speedo finales op het programma. Dit weekend werd er door de jongste zwemmers ook super gezwommen, wat niet alleen veel PR’s opleverde maar ook heel veel medailles(2x Goud,2x Zilver en 3x Brons).

Het 3e weekend van juni stond het NJJK Lange Baan op het programma. Met 3 zwemmers waren we dit toernooi vertegenwoordigt. Het waren voor de zwemmers en trainer zeer lange en zware dagen, maar desondanks warende prestaties goed. Een nieuw Nederlands Gehandicaptenrecord voor Sterre Veerman en 2e van Nederland op de 50 meter rug. Ook Danique Bernard werd 2e van Nederland op de 200 meter rugslag. De maand Juni werd afgesloten met de clubkampioenschappen voor wedstrijdzwemmers en recreanten. Bij de heren werd Ian van Tiel clubkampioen en bij de dames Danique Bernard.

Juli

Het 1e weekend van deze maand stonden de Jaargangfinales centraal. Voor EdVo kwamen er dit jaar 2 zwemmers aan de start, Joëlle de Does en Michelle Jorgensen. Een prestatie om trots op te zijn. Verder werd de zwemvierdaagse weer gezwommen. Ook dit jaar was het weer een feest. Meer dan 1000 zwemmers/zwemster namen deel aan dit evenement wat ook dit jaar weer perfect georganiseerd was mede ook dankzij de hulp van alle vrijwilligers en zwemmers/sters van EdVo.

De laatste wedstrijd dit seizoen werd gezwommen op 9 juli, de Challenger in Alkmaar.

Met 4 zwemmers werd er toch nog top gezwommen

De eerste training begint weer op maandag 22 Augustus

Namens alle trainers wens ik iedereen een super goede vakantie toe. Rust allemaal goed uit zodat we komend seizoen wederom een top seizoen gaan zwemmen!

JB